اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | دائمی: توجه ویژه به سلامت مردم، هدف شورای ششم در زمان آغاز فعالیت ما بود ویدئو | حسامی: چشم انداز ۲۵ ساله تامین آب مورد نیاز فضای سبز مشهد از پساب‌ها محقق خواهد شد ویدئو | حاجی بگلو: توسعه همه جانبه شهر با تاکید بر مناطق کم برخوردار را به انجام می‌رسانیم ویدئو | سلیمی: توسعه خانواده محور و حمایت از زنان سرپرست خانوار از سیاست های کلی شورا ششم است ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است | کاهش ۵۰ درصدی سوانح رانندگی امکان پذیر است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت
سرخط خبرها

شهردار مشهد: اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام اولویت مدیریت شهری در سال جاری است | اقدامات مدیریت شهری برای بهار ۱۴۰۳

  • کد خبر: ۲۱۵۶۵۱
  • ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۰
شهردار مشهد: اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام اولویت مدیریت شهری در سال جاری است | اقدامات مدیریت شهری برای بهار ۱۴۰۳
شهردار مشهد مقدس در برنامه زنده تلویزیونی گفت: سال ۱۴۰۲ در کل سال خوبی بود در حوزه پروژه‌های عمرانی هدف ما این بود که پروژه‌های نیمه‌تمام به اتمام برسد که خوشبختانه برای تعدادی انجام شد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا قلندرشریف با حضور در برنامه زنده «اشاره» در سیمای خراسان رضوی به سوالاتی در خصوص مسائل مهم مدیریت شهری پاسخ داد.

اقدامات ویژه مدیریت شهری برای انتخابات 

محمدرضا قلندرشریف، در برنامه زنده تلویزیونی اشاره گفت: از شهروندان و مجاوران که در انتخابات ۱۱ اسفندماه مانند همیشه حماسه‌آفرینی کردند؛ تقدیر ویژه‌ای دارم.

وی افزود: در این دوره وظایف مدیریت شهری گستردگی بیشتری داشت و طبق نظر استاندار و فرماندار مشهد، شهرداران مناطق به عنوان روسای حوزه انتخاباتی منطقه خود فعالیت کردند که خوشبختانه با توجه به شلوغی‌های پایان سال بازهم توانستیم به خوبی وظایف محول شده را انجام دهیم.

شهردار مشهد گفت: از چند روز مانده به انتخابات با توجه به یخبندان و برودت هوا، همکاران اقدامات ویژه‌ای را به صورت شبانه‌روزی انجام دادند تا تردد شهروندان مشکلی نداشته باشد و صبح ۱۱ اسفندماه نیز تمامی معابر پاکسازی شده بود.

وی افزود: در زمینه تبلیغات و انجام اطلاع‌رسانی نیز اکران‌های ویژه‌ای انجام شده و اقداماتی برای حضور پرشور تر مردم با مشارکت تشکل‌ها انجام دادیم تا طبق نظر رهبری مشارکت مردم حداکثری باشد.

اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام اولویت مدیریت شهری در سال جاری

قلندرشریف گفت: سال ۱۴۰۲ در کل سال خوبی بود در حوزه پروژه‌های عمرانی هدف ما این بود که پروژه‌های نیمه‌تمام به اتمام برسد که خوشبختانه برای تعدادی انجام شد. پروژه چهارسطحی تقاطع آزادگان در این سال به بهره‌برداری رسید تا نگرانی از بابت اینکه قبل از اتمام آزادراه مشهد به چناران این پروژه به پایان نرسد؛ نداشته باشیم.

وی افزود: پروژه تقاطع غیرهمسطح خلیج‌فارس، چپگرد پیام اعظم(ص)، دوربرگردان مصلی، پردیس‌های بانوان وکیل‌آباد و کوهسنگی و مجموعه آبی شهید قربانی به همراه بوستان برکت نیز در سال جاری افتتاح شد.

شهردار مشهد گفت: نگاه ويژه‌ای به حاشیه شهر مشهد به‌منظور توسعه متوازن داریم تا حرم در مرکز شهر قرار گیرد و اجرای پروژه‌های محرک توسعه نیز آغاز شده است.

وی افزود: پارک ۷۳ هکتاری کرامت در این سال با ۸ باغ کلنگ‌زنی شد و پروژه‌های زودبازده نیز با اعتباری ۲ هزار میلیارد تومانی با نظر مردم اجرا شد.

افتتاح پروژه‌های شهری تا پایان سال جاری

محمدرضا قلندرشریف، در برنامه زنده تلویزیونی اشاره گفت: پروژه‌های جدیدی از جمله احداث سطح سوم فهیده و خیام با همکاری قرارگاه خاتم‌الانبیا آغاز شده است تا گره‌های ترافیکی مشهد کمتر شود؛ همچنین اتصال بولوار امام خمینی (ره) به نماز نیز در این راستا انجام می‌شود.

وی افزود: دوربرگردان شهید میرزایی تکمیل شده، اما به دلیل برودت هوا هنوز به بهره‌برداری نرسیده است؛ پل دهرود نیز با اینکه خارج از محدوده کار مدیریت شهری بود، اما درحال طی مراحل پایانی است.

شهردار مشهد مقدس گفت: برای حل معضل پارکینگ در نزدیکی حرم‌مطهر نیز پارکینگ طبقاتی میدان شهدا در ۷ طبقه به زودی افتتاح می‌شود.

وی افزود: اجرای پروژه مصلی شرقی و پل شهید حریری نیز در مراحل نهایی است و اوایل سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

قلندرشریف گفت: امسال احداث دو ایستگاه آتش‌نشانی آغاز شد و ایستگاه‌های ۵۵ و ۵۶ طی روز‌های آینده بهره‌برداری می‌رسد.

اجرای سیستم انتقال پساب تصفیه‌خانه پرکندآباد

محمدرضا قلندرشریف گفت: جمع آوری معتادان متجاهر یک کار بین بخشی است؛ خانه سبز در محل جدید درحال احداث است.

وی افزود: کاشت درخت مقابل منازل انجام می‌شود، اما نگهداری با شهروندان است؛ برای داخل منازل و باغ با همکاری بخش خصوصی با تخفیف ویژه نهال در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

شهردار مشهد مقدس گفت: هفته آینده خط انتقال فاضلاب از تصفیه خانه و احداث مخزن ۵۰ هزار متر مربعی با هدف تامین آب از آب خاکستری کلنگ‌زنی می‌شود؛ تصفیه خانه در میدان قائم نیز دو هزار میلیارد هزینه داشته و برای احداث آن قرارگاه خاتم‌الانبیا با مدیریت شهری مشارکت دارد.

قلندرشریف خاطرنشان کرد: قرارداد این پروژه ۲۵ ساله با بخش خصوصی متعقد شده تا هرسال ۱۱و نیم میلیون متر مکعب آب خاکستری برای فضای سبز تحویل بگیریم.

همراهی اعضای شورا موجب اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام و آغاز پروژه‌های جدید شد

محمدرضا قلندرشریف، در برنامه زنده تلویزیونی اشاره گفت: ما با شورای شهر فراز و فرود نداریم و موضوع دموکراسی است و قطعا ارائه نظرات مختلف موجب پیشرفت می‌شود؛ ممکن است تذکرات و تعاریفی باشد، اما با همکاری کار پیش می‌رود.

وی افزود: ثمره این همراهی آغاز پروژه‌های جدید و اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام بود؛ خدا را شاکر هستیم که در شورا نیرو‌های جوان، اما با تجربه و با نگاه فنی مدیریت شهری را همراهی می‌کنند.

شهردار مشهد گفت: برای رونق ساخت‌وساز تسهیلات و مشوقات درنظر گرفته ایم که مهمترین آن تقسیط صدور پروانه‌های ساختمانی است.

قلندرشریف گفت: در حال حاضر تا ۲۵ اسفند با حداکثر پرداخت نقدی ۲۰ درصدی پروانه صادر شده و بقیه مبلغ تقسیط می‌شود، اما بعد آن ۵۰ تا ۷۰ درصد نقدی و باقی‌مانده مبلغ تقسیط خواهد شد.

شهردار مشهد خاطرنشان کرد: همچنین امکان تهاتر مطالبات نقد پیمانکاران با بدهی املاک معرفی شده با مالکیت غیر با لحاظ ١٠ درصد تخفیف عوارض مشروط فراهم شد.

بهره‌برداری از دسترسی دوم ایستگاه مترو «الندشت» تا پایان سال

وی افزود: یکی از نیاز‌های اصلی کلانشهری مانند مشهدمقدس؛ حمل و نقل عمومی است و بهترین انتخاب؛ قطار شهری است که ارزان‌ترین نرخ حمل و نقل عمومی در کشور است؛ در چند جبهه در حوزه قطار شهری در حال فعالیت هستیم؛ هر کیلومتر قطار شهری؛ ۲۵۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد.

شهردار مشهد گفت: فاز یک خط ۳ قطار شهری به طول ۶ کیلومتر و شامل سه ایستگاه؛ سال آینده وارد فاز اجرایی می‌شود تا تردد زائران از فرودگاه، پایانه و راه‌آهن تسهیل شود. عملیات اجرایی دسترسی اصلی ایستگاه الندشت واقع در محدوده خیابان کوهسنگی به پایان رسیده و آماده بهره‌برداری است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در کنار دسترسی دوم ایستگاه الندشت عملیات اجرایی چهار پله فرار میانی ایستگاه‌های راه‌آهن-شهدا، شریعتی-الندشت، الندشت-کوهسنگی و کوهسنگی - شهید کاوه نیز به اتمام رسیده و آماده بهره برداری است.

شهردار مشهد مقدس گفت: در مجموع برای اجرای این پروژه‌ها حدود ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

اقدامات مدیریت شهری برای بهار ۱۴۰۳

قلندرشریف گفت: در استقبال از بهار سال ۱۴۰۳ علاوه بر انجام فعالیت‌های ویژه و ضرورت مدیریت مصرف منابع آبی، مطابق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته پروژه‌های اصلاح الگوی کاشت نیز در سطح مناطق ۱۳گانه اجرا خواهد شد.

وی افزود: ۱۱۰۰ المان گل از بین ۴۵۰ اثر ثبت شده توسط هنرمندان جانمایی می‌شود که از این تعداد ۱۰۰ المان جدید است. ۱۰۰ المان توپیاری و ۲۵۰۰ فلاورباکس نیز در این ایام در سطح شهر جانمایی و نصب می‌شود.

تخفیفات مشوق‌های ساخت‌وساز تمدید نمی‌شود

محمدرضا قلندرشریف، شهردار مشهد گفت: مصوبه مشوق‌های رشد ساخت و ساز در آبان‌ماه امسال تایید شد و براساس این مصوبه براساس زیربنا، تهاتر صورت می‌گرفت و در مصوبه سال آینده نیز این امر تایید نشده و گفته شده که باید دستور العمل وزارت کشور اجرا شود. 

وی افزود: مصوبه نحوه پرداخت برای عموم شهروندان نیز حائز اهمیت است؛ بسیاری از مردم در این خصوص گلایه هایی داشتند که با این مصوبه امکان تقسیط با حداقل پرداخت های ٢٠ درصد در حوزه ١ و ٢ درآمدی و ١٠ درصد در حوزه های ٣، ۴ و ۵ درآمدی تا ۲۵ اسفندماه فراهم شده که به هیچ عنوان تمدید نمی‌شود.

 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->